Illustratie gezinsondersteuning, na de geboorte

Dienstverlening door Kind en Gezin

Aangepaste dienstverlening tijdens de coronacrisis

Alle consulten verlopen volgens de strikte coronamaatregelen. Dit betekent dat mondmaskers verplicht zijn voor volwassenen en we ons strikt moeten houden aan de voorziene 15 minuten per kind. Wacht dus niet tot op het consult als je vragen hebt, maar neem gerust contact op met ons op. Je kan zelf kiezen of je de Kind en Gezin-lijn contacteert of welk teamlid je contacteert. Dat kan via Whatsapp, SMS, mail, ... . Voor bepaalde consulten ontvang je een uitgebreide e-mail om je voor te bereiden op het consult en te polsen naar vragen of behoeften die je dan vóór het consult met je lokaal team kan bespreken.

Wat kan je van ons verwachten?

We komen minstens 2 keer bij jou langs op huisbezoek en voor de opvolging van je kindje kan je terecht in een consultatiebureau in jouw buurt. 

Informatie krijg je via:

  • Brochures die je tijdens onze contacten krijgt of zelf kan bekijken/bestellen
  • De website over thema's als voeding en beweging, veiligheid, ontwikkeling, opvoeding, verzorging, gezondheid en vaccineren en kinderopvang
  • Nieuwsbrieven 'Van baby tot kleuter'.
  • De Kind en Gezin-Lijn op 078 150 100 of via chat.

Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram... voor nieuws en leuke weetjes.

Op maat

We hebben een grote diversiteit aan gezinnen en wij willen ons aanpassen naar wat zij verwachten van onze dienstverlening. De medische preventie ligt voor elk kind vast, maar de rest van de dienstverlening organiseren we meer op maat. Ouders kunnen aansluiten bij een waaier van activiteiten. Sommige ouders hebben liever een extra huisbezoek of een inloopmoment, andere ouders willen contact via sociale media, en nog anderen houden ervan om in groep samen te komen rond een thema. Om nog beter aan te sluiten op deze vragen worden er, in samenspraak met de ouders, lokale activiteiten uitgewerkt. Ouders zijn vrij om hier aan deel te nemen.

Bekijk ook ...