Digitaal lokaal loket

Zowel om ouders toe te laten het aanbod te zien, een opvangvraag te stellen, maar ook om informatie over opvangvragen te registreren kan een digitale tool nuttig zijn. Kind en Gezin voorziet zelf geen systeem, maar wil opstartende lokale loketten graag helpen om hierin hun weg te vinden en een goede keuze te maken.

Er bestaan heel wat mogelijkheden gaande van:

  • een eenvoudig systeem dat informeert over het kinderopvangaanbod in de gemeente of regio
  • tot een alomvattend systeem waarin alle opvangvragen geregistreerd en opgevolgd worden

In deze tabel vind je alle nuttige info om je op weg te helpen bij het verkennen van de mogelijkheden en een keuze te maken op maat van jouw lokaal loket.

Deze bevat:

  • info over de bestaande IT-systemen en wat je ermee kan doen
  • info over wat volgens Kind en Gezin voldoende is om de basiswerking van een lokaal loket te garanderen (zie de gekleurde rijen)

pdf Tabel softwareondersteuning lokale loketten

De kostprijs van elk van deze systemen is meestal op maat van de vraag. Vraag dus best een offerte aan bij de leverancier.

TIP! Bekijk of je eventueel met meerdere gemeenten samen of via een intergemeentelijk samenwerkingsverband een aanvraag kan doen. Met een groepsaankoop wordt de prijs zeker interessanter.

IT-leveranciers


Tactics
Taco Orens
0486 26 22 24

Uitgeverij Vanden Broele
Valérie Vermoortele
Stationslaan 23
8200 Brugge
050 64 28 13 of 0495 63 50 65

Vandasin
Burg. Vandenbogaerdelaan 54
8870 Izegem
0498 69 28 88

Sanmax
Gwen Claes
089 86 05 95

Infano vzw
Ina Bécu
Keizerstraat 35, 1740 Ternat
0499 52 91 73
Referenties:

Leren@Vaart / Landelijke Kinderopvang
Marleen Lefèvre
Remylaan 4B,
3018 Wijgmaal
0474 860915