Veel gestelde vragen



Algemene informatie AARON

Waar kan ik ondersteuning vinden?

Wil je meer informatie over hoe het systeem werkt of heb je een vraag:
  • Klik op het icoontje rechtsboven.
  • Je komt op de hoofdpagina.         Icoon AARON algemene info
  • Klik op ‘Hoe werkt Aaron?’, op de volgende pagina zie je een link naar de stappenplannen en de antwoorden op veel gestelde vragen.

Ik wil mijn gegevens aanpassen (e-mailadres, wachtwoord)?

STAP 1

  • Ga naar de overzichtspagina via
  • en klik op 'Mijn gegevens aanpassen'      Icoon AARON algemene info          Hoofdscherm mijn gegevens aanpassen algemene info                    

STAP 2

Wijzig de gegevens die je wil aanpassen.

Hoeveel ruimte zal het systeem innemen op smartphone of tablet?

Zeer weinig, vergelijkbaar met een 10-tal foto’s.

Is het systeem ook beschikbaar in andere talen?

Nee, het systeem is enkel in het Nederlands.

Moet je als ouder toestemming geven om de gegevens door te geven aan Kind en Gezin?

Nee, dit hoeft niet omdat het doorgeven van de gegevens wettelijk verplicht is.

Kan ik AARON als app downloaden?

Neen. AARON is geen downloadbare app.

Kan de app gedeeld worden via I-cloud?

De app kan op verschillende toestellen gelijktijdig gebruikt worden.

Kan AARON gelinkt worden aan 'Mijn Kind en Gezin'?

Neen dit kan niet. AARON is een toepassing in het kader van je groeipakket.

Aanmelden als ouder

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

STAP 1

Klik op wachtwoord vergeten.

Scherm groeipakket aanmelden ouder


STAP 2

Geef je e-mailadres in en klik op ‘reset’.

Nieuw paswoord aanmelden ouder 1


STAP 3

Open de mail en klik ‘wachtwoord instellen’.

Wachtwoord instellen aanelden ouder

STAP 4

  • Geef twee keer een nieuw wachtwoord in.
  • Klik op ‘instellen’.

Geef je nieuw paswoord aanmelden ouder

Ik krijg geen bevestigingsmail om mijn ouderprofiel aan te maken.

Er zijn twee mogelijke fouten:

  • Je opvang heeft een typfout gemaakt in het e-mailadres. Vraag even na bij de opvang om je e-mailadres na te kijken;
  • Sommige e-mails werden tegen gehouden door een spamfilter. Kijk even in je SPAM-filter.

De gegevens van mijn kindjes kloppen niet?

Neem contact op met de opvang en vraag hen om de gegevens aan te passen.

Mijn partner kreeg de registratiemail niet voor AARON?

Vraag aan je opvang om je partner toe te voegen aan de contactpersonen van je kind. Je partner zal hierna de registratiemail ontvangen.

Registratie van de aanwezigheden

Ik heb vergeten in- of uit te scannen?

Wanneer je bent vergeten in te scannen, krijg je een bericht. Vraag hulp aan een medewerker. De medewerker zal dan het uur inbrengen.

In en uitscannen foutmelding registratie

Mijn QR-code werkt niet?

Wanneer je QR-code niet werkt, krijg je een foutmelding.


Q-code niet gekend in je opvanglocatie registratie             QR-code niet gevonden registratie

STAP 1

Klik op de balk ‘Opnieuw proberen’ en kies in het volgende scherm om je QR-code manueel in te geven.


QR-code manueel ingeven registratie

STAP 2


Geef de cijfercode (zes cijfers) in die bij de QR-code staat.

Cijfercode 6 cijfers registratie

Ik ben mijn QR-code kwijt? Ik heb een tweede QR-code nodig voor mijn partner, grootouder,… Waar kan ik deze halen?

STAP 1

Ga naar het je startscherm waar het overzicht staat van de aanwezigheden.

Startscherm overzicht aanwezigheden registratie

STAP 2


Klik op de QR-code, je kan nu kiezen om:
  • uit te vergroten
  • af te printen

Je kan de QR-code ook opslaan op je computer of op je smartphone bv via Stocard.

Kan ik als ouder de aankomst- en vertrekuren van mijn kind aanpassen?

Neen. Dat kan niet. Als de uren niet correct zijn, vraag dan aan je opvang de uren na te kijken en eventueel aan te passen.