Hieronder vind je een overzicht van alle veelgestelde vragen rond de evaluatie van de ondersteuningsnood.
Ga snel naar
Algemeen
Evaluatie
Status
Indieningstermijn
Formulieren en vragenlijsten
Formulieren en vragenlijsten
- Hoe krijg ik toegang tot het portaal Mijn Kind en Gezin?
- Hoe vul ik als ouder het psychosociaal inlichtingenformulier in op Mijn Kind en Gezin?
- Kan ik het ingevulde psychosociaal inlichtingenformulier nog wijzigen?
- Hoe vul ik als arts het medisch inlichtingenformulier in?
- Hoe laad ik de specifieke vragenlijsten op het portaal Mijn Kind en Gezin op?
- Hoe vul ik als lid van een multidisciplinair team de vragenlijst voor therapie in via eHealth?
- Waar vind ik het patiëntenrechtenformulier om een vertrouwenspersoon aan te duiden?
- Kan ik de aanvraagformulieren in het Frans ontvangen?
- Kan ik documenten per e-mail versturen om toe te voegen aan mijn aanvraag?
- Ik heb geen toegang tot het portaal Mijn Kind en Gezin. Wat kan de reden zijn?
- Wat moet ik doen als ik als professional geen toegang heb tot de eForms?
- Waar kan ik als arts terecht met technische vragen over de eForms voor de zorgtoeslag?
Consult evaluerend arts
Contactpersoon
Contactpersoon
- Welke ouder kan inloggen in het portaal Mijn Kind en Gezin bij een scheiding of co-ouderschap?
- Hoe wordt bepaald wie de contactpersoon is voor de evaluatie van de ondersteuningsnood van mijn kind?
- Hoe kan ik de contactpersoon voor de evaluatie van de ondersteuningsnood van mijn kind wijzigen?
Clusterprocedure
Clusterprocedure
- Wat is de clusterprocedure?
- Wanneer komt mijn kind in aanmerking voor de clusterprocedure?
- Mijn kind heeft een aandoening uit een van de doelgroepen, komt het dan automatisch in aanmerking voor de clusterprocedure?
- Mijn kind heeft niet alleen een aandoening uit een van de doelgroepen, maar ook nog andere aandoeningen. Is de clusterprocedure dan ook mogelijk?
- Wat zijn de minimale gegevens die beschikbaar moeten zijn in het aanvraagdossier om in aanmerking te komen voor de clusterprocedure?
- Voor welke termijn kan een clusterprocedure uitgevoerd worden?
- Vanaf wanneer geldt de beslissing als mijn aanvraag via de clusterprocedure werd geëvalueerd?
- Welke startdatums van aanvragen komen in aanmerking voor de clusterprocedure?
- Word ik ervan op de hoogte gebracht dat de aanvraag voor mijn kind via de clusterprocedure zal verlopen?
- Waarom kan de clusterprocedure sneller verlopen dan de standaardprocedure?
- Werd je aanvraag geëvalueerd via de clusterprocedure, maar herken je je kind niet in de toelichtingen?
- Werd je aanvraag geëvalueerd via de clusterprocedure, maar bied je meer ondersteuning dan weerspiegeld in het aantal punten?
- Kan ik weigeren dat mijn aanvraag voor de zorgtoeslag door een zomerarts wordt behandeld?
Administratieve verlenging
Administratieve verlenging
- Wat als Opgroeien bij een herziening niet tijdig een beslissing kan nemen?
- Waarom wordt een beslissingstermijn administratief verlengd?
- Op welke aanvragen is de administratieve verlenging van de beslissingstermijn niet van toepassing?
- Wat gebeurt er met de administratieve verlenging van de beslissingstermijn bij een nieuwe medische beslissing?
- Wat gebeurt er bij de administratieve verlenging van de beslissingstermijn met de bijkomende rechten?
eBox en Mijn Burgerprofiel
eBox en Mijn Burgerprofiel
- Ben ik verplicht om eBox te activeren voor een aanvraag zorgtoeslag?
- Welke informatie ontvang ik via Mijn Burgerprofiel over de zorgtoeslag?
- Is het attest met het resultaat van de evaluatie beschikbaar in Mijn Burgerprofiel?
- Wat is het verschil tussen eBox en Mijn Burgerprofiel?
Klachten
Klachten
- Ben je niet akkoord met de beslissing van je uitbetaler Groeipakket?
- Ben je niet tevreden over hoe de evaluatie verliep?
- Ben je niet tevreden over het contact met je uitbetaler Groeipakket?
- Hoe verloopt de beroepsprocedure?
- Kan ik gratis in beroep gaan?
- Is er uitstel mogelijk bij de beroepsprocedure?
- Hoe dien ik een klacht in bij de Vlaamse Ombudsdienst?
Andere rechten
Andere rechten
- Welke andere voordelen en rechten kan ik krijgen buiten een zorgtoeslag?
- Hoe vraag ik een parkeerkaart aan?
- Hoe verkrijg ik een EDC (European Disability Card)?
- Kom ik in aanmerking voor het sociaal tarief voor elektriciteit en/of aardgas?
- Wat moet ik doen als mijn energieleverancier het attest sociaal tarief voor elektriciteit en/of aardgas weigert omdat er geen stempel op staat?
- Moet de ondersteuningsnood van mijn kind nog geëvalueerd worden als het in aanmerking komt voor een IVT/IT?